Dlaczego DPF się zatyka? Co zrobić, by udrożnić filtr DPF?

Wiele osób uważa, że filtr DPF to źródło problemów. Poniekąd to prawda, ale tylko wtedy, gdy o niego nie dbamy.

 

Filtr cząstek stałych ma za zadanie zatrzymywanie szkodliwych cząstek sadzy, pyłów, nagarów, tlenków ceru w celu ich utlenienia. Brzmi bardzo dobrze, niestety popiół nie ulega spalaniu i pozostaje w kanałach monolitu pomimo prawidłowo przeprowadzonej regeneracji automatycznej, czy też pasywnej inicjowanej przez użytkownika pojazdu. Stopniowo gromadzony coraz bardziej blokuje przepływ spalin.

 

Zatkany DPF, jakie są objawy?

 

  • Praca silnika na podwyższonych obrotach
  • Spadek mocy
  • Słabsza reakcja na gaz
  • Nierówna praca silnika
  • Dymienie z rury wydechowej
  • Podniesienie poziomu spalania paliwa
  • Obciążenie układu wtryskowego i skrócenie jego żywotności.
  • Wzrost poziomu oleju
  • Obecność paliwa w oleju, utrata właściwości smarnych oleju
  • W skrajnych przypadkach – uszkodzenie turbosprężarki, wtrysków, pompy wtryskowej, unieruchomienie auta, zatarcie silnika.

Jak odblokować filtr DPF FAP SCR EURO5 EURO6?

 

By uniknąć wymiany tego drogiego elementu oraz awarii spowodowanych prze zatkany DPF warto o niego dbać.

Najlepszą i najskuteczniejszą metodą jest regeneracja metodą hydrodynamiczną. Dzięki wykorzystaniu wody i sprężonego powietrza zanieczyszczenia są wypłukiwane z filtra przywracając fabryczne parametry. Ten sposób czyszczenia jest zupełnie bezpieczny dla wkładu filtracyjnego i metali szlachetnych w nim zawartych.

 

Zalety regeneracji hydrodynamicznej:

 

  • Odpowiednie ciśnienie w układzie oczyszczania spalin
  • Optymalne warunki pracy dla silnika i jego podzespołów
  • Wydłużona żywotność wtrysków oraz turbosprężarki
  • Redukcja poziomu spalania
  • Rzadsze wizyty w serwisie
  • Brak wydatków związanych z nieplanowaną wymianą oleju