Filtr DPF przed i po regeneracji

Filtr cząstek stałych DPF/FAP/GPF ma zadanie przechwycić szkodliwe dla człowieka i przyrody resztki oleju, tlenki ceru, pyły PM, popił oraz sadzę. Jak dotąd nie wynaleziono jeszcze sposobu na samoistne, całkowite oczyszczanie tego elementu układu wydechowego. Stąd też niezbędny jest proces regeneracji. Najlepszą i najskuteczniejszą metodą czyszczenia DPF jest proces regeneracji hydrodynamicznej.

   

                

Powyższe zdjęcia przedstawiają stan filtra przed i po regeneracji wykonanej tą techniką.

ZALETY REGENERACJI HYDRODYNAMICZNEJ

  • jest dużo tańsza niż zakup nowego filtra
  • pozwala przywrócić fabryczną sprawność filtra
  • jest bezpieczna dla wkładu filtrującego
  • jest najskuteczniejsza spośród wszystkich metod regeneracji

PRZYCZYNY ZATYKANIA SIĘ FILTRA

  • Źle przeprowadzana regeneracja
  • Uszkodzony czujnik przepływu spalin
  • Nieprawidłowa praca silnika
  • Uszkodzona turbosprężarka
  • Niesprawny zawór EGR
  • Nieprawidłowo przeprowadzona regeneracja diagnostyczna
  • Przerwany proces wypalania
  • Miejski tryb jazdy na krótkich odcinkach i przy zbyt niskiej prędkości
  • Słaba jakość paliwa