Wiele osób uważa, że filtr DPF to źródło problemów. Poniekąd to prawda, ale tylko wtedy, gdy o niego nie dbamy.
Filtr cząstek stałych ma za zadanie zatrzymywanie szkodliwych cząstek sadzy, pyłów, nagarów, tlenków ceru w celu ich utlenienia. Brzmi bardzo dobrze, niestety popiół nie ulega spalaniu i pozostaje w kanałach monolitu pomimo prawidłowo przeprowadzonej regeneracji automatycznej, czy też pasywnej inicjowanej przez użytkownika pojazdu. Stopniowo gromadzony coraz bardziej blokuje przepływ spalin.
- Praca silnika na podwyższonych obrotach
- Spadek mocy
- Słabsza reakcja na gaz
- Nierówna praca silnika
- Dymienie z rury wydechowej
- Podniesienie poziomu spalania paliwa
- Obciążenie układu wtryskowego i skrócenie jego żywotności.
- Wzrost poziomu oleju
- Obecność paliwa w oleju, utrata właściwości smarnych oleju
- W skrajnych przypadkach – uszkodzenie turbosprężarki, wtrysków, pompy wtryskowej, unieruchomienie auta, zatarcie silnika.
Jak odblokować filtr DPF FAP SCR EURO5 EURO6?
By uniknąć wymiany tego drogiego elementu oraz awarii spowodowanych prze zatkany DPF warto o niego dbać.
Najlepszą i najskuteczniejszą metodą jest regeneracja metodą hydrodynamiczną. Dzięki wykorzystaniu wody i sprężonego powietrza zanieczyszczenia są wypłukiwane z filtra przywracając fabryczne parametry. Ten sposób czyszczenia jest zupełnie bezpieczny dla wkładu filtracyjnego i metali szlachetnych w nim zawartych.
Zalety regeneracji hydrodynamicznej:
- Odpowiednie ciśnienie w układzie oczyszczania spalin
- Optymalne warunki pracy dla silnika i jego podzespołów
- Wydłużona żywotność wtrysków oraz turbosprężarki
- Redukcja poziomu spalania
- Rzadsze wizyty w serwisie
- Brak wydatków związanych z nieplanowaną wymianą oleju