12.09.2022

Jak zwiększyć zyski firmy transportowej?

Wysokość kosztów ponoszonych przez firmy transportowe to czynnik decydujący o sukcesie biznesu. Im niższe koszty tym większe zyski. Priorytetem zatem jest szukanie oszczędności w każdym sektorze przedsiębiorstwa, by na koncie pozostało jak najwięcej. Obniżenie wydatków na tzw. koszty stałe i zmienne zagwarantuje firmie większy zarobek.

 

Główny źródłem dochodu przedsiębiorstwa spedycyjnego jest flota i to jej utrzymanie generuje największe wydatki. Odpowiedzialność za dostarczenie towaru na czas do celów odległych o setki, a nawet tysiące kilometrów generują koszty. Związane są m.in. z wynagrodzeniami dla kierowców, zakupem paliwa, utrzymaniem taboru w nienagannym stanie technicznym, czy też naprawami. 

 

Jak to zrobić?

  1. Optymalizacja tras – wybór najkrótszych, najszybszych dróg oraz omijanie płatnych odcinków. Tu pomocna jest telematyka GPS, która śledzi jazdę pojazdu, pozwala wybrać najbardziej optymalny wariant i wyeliminować „puste przebiegi”.
  2. Ekonomiczny styl jazdy- to kolejny ważny czynnik mający niemały wpływ na zużycie paliwa. Analiza danych gromadzonych przez GPS i porównanie ich z normami pojazdu pozwala wywnioskować czy kierowca jeździ ekologicznie.
  3. Prawidłowe ciśnienie w oponach- okazuje się że opory toczenia przyczyniają się do wzrostu spalania, zbyt mała ilość powietrza w kołach może spowodować większe spalanie 1-4 % (źródło: niemieckie stowarzyszenie nadzoru technicznego GTU).
  4. Niskie ciśnienie w układzie oczyszczania spalin – ograniczenie przepływu spalin sprawia, że silnik i jego podzespoły pracują pod obciążeniem, co nie sprzyja ich kondycji i ma wpływ na wskaźniki spalania.

 

Dlaczego układ ulega zatykaniu?

Pracujący silnik produkuje gazy spalinowe, które muszą przejść drogę oczyszczania z niebezpiecznych substancji. Trafiają do katalizatora oraz filtra DPF. Ten pierwszy element ma za zadanie zredukowanie i utlenienie szkodliwych związków w wyniku reakcji katalitycznych, a drugi zatrzymuje cząstki stałe takie, jak sadza, metale ciężkie, nagary, tlenki ceru, popiół w chropowatych kanałach monolitu, gdzie są redukowane przez spalanie.

Pomimo, iż w takcie jazdy zanieczyszczenia w filtrze cząstek stałych są dopalane, w monolicie gromadzi się popiół, który nie ulega utlenieniu i stopniowo zmniejsza przepustowość DPF. Takie zjawisko niesie za sobą szereg konsekwencji, od obciążenia układu napędowego, wtryskowego oraz turbosprężarki, wyższego spalania, po usterki silnika i jego podzespołów.

Co zrobić by uniknąć problemów?

Wymiana filtra cząstek stały na nowy to ogromny koszt rzędu od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Dlatego warto dbać o ten element, by nie doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń spowodowanych nadmierną ilością zanieczyszczeń zgromadzonych w jego wnętrzu, a jego awaria nie była następstwem innych uszkodzeń pod maską.

 

 

Regularny serwis filtra DPF to gwarancja bezawaryjnej jazdy i optymalnego poziomu spalania.

Dzięki regeneracji prewencyjnej przeprowadzanej co 200 000 km żywotność wtrysków wydłuża się dwukrotnie, a poziom zużycia paliwa można obniżyć do 8% w trybie mieszanym**. Dodatkowo minimalizuje prawdopodobieństwo wystąpienia usterki w trasie, co wiąże się z niespodziewanymi kosztami serwisu zagranicznego i karami za opóźnienia.

** rzeczywista wartość spalania jest zależna od stylu jazdy, wagi ładunku oraz rodzaju trasy.

Jak tanio i dobrze zregenerować filtr cząstek stałych?

Najtańszą i najskuteczniejszą metodą regeneracji jest regeneracja hydrodynamiczna przeprowadzana po demontażu filtra w przeznaczonej do tego maszynie. Po procesie filtr odzyskuje fabryczne parametry i może być ponownie użyty.

Jakie jest najlepsze urządzenie do czyszczenia DPF, EURO5, EURO6?

Urządzenia serii DPF Master Flash to najlepsze rozwiązanie na rynku pozwalające na przywrócenie fabrycznego stanu filtra. Proces regeneracji przebiega w sposób bezpieczny dla monolitu i zawartych w nim metali szlachetnych. Zakup maszyny do DPF –  dobrze ulokowane pieniądze to szybki zwrot inwestycji i czysty zysk.

Firmy spedycyjne posiadające duże floty i własny serwis powinny posiadać w swoim parku maszynowym urządzenie do regeneracji filarów DPF SCR EURO5 i EURO6. Powodów jest kilka:

  1. W kieszeni właścicieli zastaje 1000-2000 zł, które musieliby wydać każdorazowo na regenerację jednego filtra w zewnętrznym warsztacie.
  2. Niskie koszty eksploatacyjne – ok. 50 zł przy regeneracji 1 filtra.
  3. Filtr DPF w samochodach flotowych może być zregenerowany w każdej chwili.
  4. Firma unika nieprzyjemnych sytuacji związanych z nieprawidłowo wykonanymi naprawami poza własnym serwisem.
  5. Dodatkowo maszyna może pracować realizując inne zlecenia oraz zamówienia publiczne przynosząc dochody.
  6. Obsługa urządzenia jest prosta, nie wymaga specjalistycznej wiedzy, procesy są zautomatyzowane i nie ma konieczności zatrudniania kolejnego pracownika.
Tagi: Anglia, aplikacja mobilna, badania okresowe, badania okresowe pojazdów, bank, bdo, budowa filtra, cząsteczki, czyszczenie, diagnostyka pojazdowa, DPF, DPF Master Flash, emisja spalin, fap, FAQ, filtr cząstek stałych, halny, HFO, industry 4.0, Internet Rzeczy, k1, katalizator, kickboxing, kontrola, kradzież, Maszyna, mechanik, moc silnika, moment obrotowy, myjka, nagar, obiór odpadów, odpady, osprzęt, polisa, pranie dpf, prawo, problem, przemysł 4.0, Regeneracja, Rewolucja przemysłowa, sasza, serwis samochodowy, silnik, SKP, spaliny, sposób na złodziei, Stacje Kontroli Pojazdów, tuning, turbo, turbosprężarka, ULTRASONIC Master Flash, uszkodzenie, Warszawa, warsztat samochodowy, Wielka Brytania, wspieramy sport, wycięty katalizator, xton, zapchanie, zapchany filtr, złodzieje, zmiany, zwiększenie mocy