Nadeszły kolejne zmiany w przepisach dotyczących pojazdów samochodowych, mających na celu eliminację pojazdów których niezgodności homologacyjne zagrażają zdrowiu i środowisku naturalnemu – w skrócie, znów chodzi o emisję spalin.
Wprowadzone przepisy uderzają głównie w producentów i importerów pojazdów, ale również mogą dotknąć zwykłych użytkowników – oprócz rynku samochodów nowych, nadzorowane mają być również pojazdu już znajdujące się w eksploatacji.
Co to będzie oznaczać w praktyce? Ciężko na chwilę obecną mówić, na pewno jest szansa na bardziej skrupulatne coroczne badanie techniczne (nowe przepisy wspominają o wzajemnej kontroli pomiędzy instytucjami – jeśli mają tu na myśli również Stacje Kontroli Pojazdów, to może się okazać że zdobycie upragnionej pieczątki w dowodzie rejestracyjnym będzie wymagało naprawdę sprawnego pojazdu, z naciskiem na układy oczyszczania spalin). Użytkownicy sprawnych samochodów nie muszą się niczym przejmować, natomiast właściciele pojazdów z wyciętymi filtrami cząstek stałych (DPF/FAP/GPF) oraz wyłączonymi układami recyrkulacji spalin (EGR) mogą mieć powody do obaw – oczywiście jak nowe przepisy przełożą się na nasze realia zobaczymy w niedługim czasie.
Przy okazji zachęcamy do skorzystania z naszej oferty regeneracji filtrów cząstek stałych (DPF / FAP / GPF) zamiast wycinania, a jeśli układ oczyszczania spalin w Państwa samochodzie został wcześniej usunięty – zachęcamy do kontaktu celem udzielenia informacji nt. możliwości jego przywrócenia.