Jak skutecznie prowadzić marketing serwisu samochodowego?
Decydując się na rozpoczęcie biznesu związanego z prowadzeniem warsztatu samochodowego musimy liczyć się z dużą konkurencją, w tym z mocno zakorzenionymi firmami o dużej popularności na rynku lokalnym. Skuteczny marketing od pierwszych dni działalności, a nawet przed jej rozpoczęciem pozwoli Ci skutecznie pozyskiwać nowych klientów i sukcesywnie dążyć do pozycji lidera. Działania marketingowe w przypadku serwisów motoryzacyjnych powinniśmy podzielić na marketing lokalny oraz marketing internetowy.
Identyfikacja wizualna to solidny fundament dla silnej marki warsztatu samochodowego
Zaczynając przygodę z tworzeniem wizualnej strony swojej marki powinieneś przede wszystkim zadbać o jej spójność. Jedna paleta kolorów, korzystanie z wybranych uprzednio czcionek oraz przybranie jednolitej szaty graficznej wszystkich materiałów reklamowych pozwoli zbudować w oczach Twoich klientów profesjonalne i jednogłośnie świadczące o marce Twojego warsztatu skojarzenie.
Daj o sobie znać w najbliższej okolicy – jak zrobić skuteczną reklamę zewnętrzną?
Większość Twoich przyszłych klientów to będą posiadacze pojazdów z okolicznych miejscowości, bądź regionu w którym znajduje się Twoja firma. Z tego względu istotne jest, aby przekazać im informację o Twoich usługach w pierwszej kolejności. Z tego powodu powinieneś rozważyć wykupienie billboardu przy ruchliwej drodze, umieścić reklamę na tablicy ogłoszeń oraz zainwestować w mocne oznaczenie samego warsztatu. Druk oraz większość formatów analogowej reklamy zewnętrznej wymaga specjalnych umiejętności, z tego względu zalecamy skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji reklamowej, która pomoże w doborze technik reklamy oraz przygotuje prawidłowo projekt do wymagań firmy poligraficznej.
Jak wypromować warsztat samochodowy w sieci?
Zbuduj mocną stronę internetową
Strona internetowa to niezbędny element marketingu, jak i sprzedaży każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Z biegiem lat trendy w tworzeniu witryn zmieniały się, technologia stawała się coraz bardziej zaawansowana, przez co koszt ich stworzenia stał się znacznym wydatkiem obciążającym budżet nowo powstałych firm.
Prostą stronę internetową możesz stworzyć sam, bez specjalistycznej wiedzy z programowania i grafiki przy użyciu gotowych szablonów wraz z systemem zarządzania treścią, np. WordPress, bądź stworzyć stronę od zera w kreatorze stron internetowych. Dostępność jednych i drugich jest bardzo duża przez co każdy znajdzie idealnie pasujące do siebie narzędzie.
Bądź obecny w mediach społecznościowych
Social media to świetny sposób na skupieniu uwagi obserwujących na działaniach Twojej firmy. Regularnie publikowane treści umożliwią Ci zbudowanie grupy zainteresowanych klientów, którzy z chęcią będą korzystać z Twoich usług. Serwisy społecznościowe to również idealne miejsce na ogłaszanie nowości oraz informowaniu grupy odbiorczej o nowych usługach oraz aktualnych promocjach i wydarzeniach.
Buduj pozytywny odbiór firmy poprzez dobre opinie w sieci
Osoby zainteresowane powierzeniem swojego samochodu do serwisu będą porównywać oferty różnych lokalnych firm, tak aby wybrać najkorzystniejszą do swoich potrzeb i możliwości. Zaufanie i profesjonalizm w oczach klienta zbudujesz pozytywnymi opiniami, które pojawiają się na temat Twojego warsztatu w sieci. Możesz pozyskiwać się na wiele sposobów, np. zachęcać do zamieszczenia opinii w zamian za voucher na usługę, bądź kupon zniżkowy.
Co zrobić, żeby klienci polecali Twój warsztat samochodowy?
Jeżeli masz już zbudowaną siatkę klientów, którzy są zadowoleni z usług Twojego serwisu, śmiało możesz wykorzystać ich do pozyskania kolejnych zleceń.