13.02.2023

Jak skutecznie prowadzić marketing serwisu samochodowego?

 

Decydując się na rozpoczęcie biznesu związanego z prowadzeniem warsztatu samochodowego, musimy liczyć się z konkurencją, w tym z mocno zakorzenionymi firmami o dużej popularności na rynku lokalnym. Skuteczny marketing od pierwszych dni działalności, a nawet przed jej rozpoczęciem pozwoli Ci pozyskiwać nowych klientów i sukcesywnie dążyć do pozycji lidera. Działania marketingowe w przypadku serwisów motoryzacyjnych powinniśmy podzielić na marketing lokalny oraz marketing internetowy.

Identyfikacja wizualna to solidny fundament dla silnej marki warsztatu samochodowego

 

Zaczynając przygodę z tworzeniem wizualnej strony swojej marki, powinieneś przede wszystkim zadbać o jej spójność. Jedna paleta kolorów, korzystanie z wybranych uprzednio czcionek oraz przybranie jednolitej szaty graficznej wszystkich materiałów reklamowych pozwoli zbudować w oczach Twoich klientów profesjonalne i jednogłośnie świadczące o marce Twojego warsztatu skojarzenie.

 

Daj o sobie znać w najbliższej okolicy – jak zrobić skuteczną reklamę zewnętrzną?

 

Większość Twoich przyszłych klientów to będą zmotoryzowani mieszkańcy z okolicznych miejscowości bądź regionu, w którym znajduje się Twoja firma. Z tego względu istotne jest, aby przekazać im informację o Twoich usługach w pierwszej kolejności. Na początek zainwestuj w oznakowanie warsztatu znakami drogowymi lub banerem na ogrodzeniu czy ścianie budynku. Możesz też rozważyć wykupienie billboardu przy ruchliwej drodze, umieścić plakaty na tablicy czy słupie ogłoszeniowym. Druk oraz większość formatów analogowej reklamy zewnętrznej wymaga specjalnych umiejętności, więc warto skorzystać z usług agencji reklamowej, która pomoże dobrać techniki reklamy, materiały oraz przygotuje prawidłowo projekt do ich druku.

 

Jak wypromować warsztat samochodowy w sieci?

 

Zbuduj mocną stronę internetową

Strona internetowa to niezbędny element marketingu, jak i sprzedaży każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Z biegiem lat trendy w tworzeniu witryn zmieniały się, technologia stawała się coraz bardziej zaawansowana, przez co koszt ich stworzenia stał się znacznym wydatkiem obciążającym budżet nowo powstałych firm.
Prostą stronę internetową możesz stworzyć sam, bez specjalistycznej wiedzy z programowania i grafiki przy użyciu gotowych szablonów wraz z systemem zarządzania treścią, np. WordPress, bądź stworzyć stronę od zera w kreatorze stron internetowych. Dostępność jednych i drugich jest bardzo duża, przez co każdy znajdzie idealnie pasujące do siebie narzędzie.

Najważniejsze informacje, jakie powinieneś umieścić na swojej stronie to adres i dane kontaktowe, usługi oraz cennik.

 

Bądź obecny w mediach społecznościowych

Social media to świetny sposób na skupieniu uwagi obserwujących na działaniach Twojej firmy. Regularnie publikowane treści umożliwią Ci zbudowanie grupy zainteresowanych klientów, którzy z chęcią będą korzystać z Twoich usług. Serwisy społecznościowe to również idealne miejsce na ogłaszanie nowości oraz informowaniu grupy odbiorczej o nowych usługach oraz aktualnych promocjach i wydarzeniach.

 

Buduj pozytywny odbiór firmy poprzez dobre opinie w sieci

Osoby zainteresowane powierzeniem swojego samochodu do serwisu będą porównywać oferty różnych lokalnych firm, tak aby wybrać najkorzystniejszą do swoich potrzeb i możliwości. Zaufanie i profesjonalizm w oczach klienta zbudujesz pozytywnymi opiniami, które pojawiają się na temat Twojego warsztatu w sieci. Możesz pozyskiwać się na wiele sposobów, np. zachęcać do zamieszczenia opinii w zamian za voucher na usługę, bądź kupon zniżkowy.

 

Ułatw odnalezienie Twojego serwisu

Wizytówka Google pozwoli szybko wyszukać Twój serwis w internecie i łatwo go zlokalizować mieszkańcom czy podróżnym, którzy akurat będą potrzebować pomocy mechanika. Uzupełnij ją podstawowymi danymi, dodaj krótki opis i link do strony internetowej. Warto również dodać kilka zdjęć warsztatu, które ułatwią odnalezienie odpowiedniego budynku podczas dojazdu na miejsce.

 

Co zrobić, żeby klienci polecali Twój warsztat samochodowy?

Podczas wizyty Twoich klientów po odbiór naprawionego samochodu możesz ich poprosić o wystawienie opinii. Jeżeli masz już zbudowaną siatkę klientów, którzy są zadowoleni z usług Twojego serwisu, możesz przygotować mailing lub wysyłkę SMS z krótką wiadomością i linkiem np. do wizytówki Google.

 

Data aktualizacji: 07.02.2025

Tagi: Anglia, aplikacja mobilna, badania, badania okresowe, badania okresowe pojazdów, bank, bdo, budowa filtra, cząsteczki, czystego, czyszczenie, czyszczenie DPF, diagnostyka pojazdowa, DPF, DPF Master Flash, ekologia, emisja spalin, europa, fap, FAQ, filtr cząstek stałych, halny, HFO, industry 4.0, Internet Rzeczy, k1, katalizator, kickboxing, kontrola, kradzież, kraków, low emission zone, marketing, Maszyna, maszyna do dpf, Maszyna DPF, mechanik, moc silnika, moment obrotowy, mycie, mycie części, myjka, myjka automatyczna, myjka kabinowa, nagar, obiór odpadów, oczyszczanie spalin, odbiór odpadów, odpady, optymalizacja pracy, osprzęt, polisa, polska, pranie dpf, prawo, problem, przemysł 4.0, Regeneracja, Regeneracja DPF, regeneracja prewencyjna, reklama, Rewolucja przemysłowa, sasza, sct, serwis, serwis samochodowy, silnik, SKP, spaliny, sposób na złodziei, Stacje Kontroli Pojazdów, strefa, strefa czystego transportu, transportu, tuning, turbo, turbosprężarka, ULTRASONIC Master Flash, ustawa, uszkodzenie, Warszawa, warsztat samochodowy, Wielka Brytania, wspieramy sport, wycięty katalizator, xton, zapchanie, zapchany filtr, złodzieje, zmiany, zwiększenie mocy