22.05.2020

Chiptuning czyli coraz popularniejsze zwiększenie mocy silnika poprzez elektroniczną ingerencję w system komputera mającą na celu wprowadzenie zmian np. zwiększenie maksymalnej prędkości, maksymalnych obrotów silnika czy ograniczenie dawki paliwa.
Wiele pojazdów posiada spore rezerwy mocy, które producent celowo (ze względów finansowych, czy ekologicznych) ograniczył. Poprzez elektroniczną modyfikację można je łatwo uwolnić, niestety często odbywa się to kosztem wytrzymałości silnika i jego osprzętu. Największym problemem dla naszego pojazdu są nieprzygotowani „profesjonalni tuningowcy” i właściciele pojazdów chcący szybko i tanio podrasować samochód doprowadzając do uszkodzenia jednostki silnikowej.

W ten sposób zostaje zwiększona dawka paliwa, komputer nie widzi jednak ile faktycznie go podaje i wykonuje błędne obliczenia względem zapełniania filtra cząstek stałych. Przez zafałszowane dane oprogramowanie nie jest w stanie oszacować pogorszenia się jakości oleju na podstawie zanieczyszczeń pochłanianych przez DPF. Efekt to brak ochrony silnika i osprzętu co gwarantuje szybsze zużycie i awarie. Takie modyfikacje w krótkim czasie i przy bardzo niewielkim przebiegu zrujnują silnik i filtr cząstek stałych.

Ratunkiem w tym przypadku byłoby cofnięcie zmian i przywrócenie stanu fabrycznego pojazdu.
Jeśli ktoś chce zwiększyć moc silnika o kilkanaście koni mechanicznych i poprawić moment obrotowy to jedyną bezpieczną opcją jest profesjonalny zabieg chiptuningu u renomowanego mechanika. Podsumowując, jeżeli chcemy wykonać tzw. „chipowanie” to z rozwagą i u specjalisty.
Wówczas będziemy mieli pewność dobrze wykonanej usługi.

Tagi: Anglia, aplikacja mobilna, badania okresowe, badania okresowe pojazdów, bank, bdo, budowa filtra, cząsteczki, czystego, czyszczenie, czyszczenie DPF, diagnostyka pojazdowa, DPF, DPF Master Flash, ekologia, emisja spalin, fap, FAQ, filtr cząstek stałych, halny, HFO, industry 4.0, Internet Rzeczy, k1, katalizator, kickboxing, kontrola, kradzież, Maszyna, Maszyna DPF, mechanik, moc silnika, moment obrotowy, mycie, mycie części, myjka, nagar, obiór odpadów, oczyszczanie spalin, odpady, osprzęt, polisa, pranie dpf, prawo, problem, przemysł 4.0, Regeneracja, Regeneracja DPF, Rewolucja przemysłowa, sasza, sct, serwis, serwis samochodowy, silnik, SKP, spaliny, sposób na złodziei, Stacje Kontroli Pojazdów, strefa, strefa czystego transportu, transportu, tuning, turbo, turbosprężarka, ULTRASONIC Master Flash, uszkodzenie, Warszawa, warsztat samochodowy, Wielka Brytania, wspieramy sport, wycięty katalizator, xton, zapchanie, zapchany filtr, złodzieje, zmiany, zwiększenie mocy