26.07.2018

Jak wygląda proces regeneracji filtrów cząstek stałych?

W procesie regeneracji urządzenie DPF Master Flash wprowadza do wnętrza filtra cząstek stałych wodę oraz powietrze pod wysokim ciśnieniem. Siły działające na cząsteczki wody wywołują zjawisko ruchu turbulentnego, w którym cząstki płynu przemieszczają się po torach kolizyjnych, często kolistych (wirowych). Wykonują one zarówno ruch postępowy, jak i wsteczny, co doprowadza do ich zderzania się i mieszania.

Kolejnym zjawiskiem jakie następuje w trakcie procesu czyszczenia DPF jest kawitacja, czyli gwałtownej zmiany stanu cieczy z fazy ciekłej w fazę gazową w wyniku różnicy ciśnienia.
Dzięki tym zabiegom ciecz bez problemu pokonuje zatkane, wąskie kanały wkładu filtracyjnego wypłukują z niego wszystkie zanieczyszczenia, nawet te zagnieżdżone w mikro porach chropowatej powierzchni.

W przeciwieństwie do wypalania w piecu indukcyjnym czy zalewania chemią filtrów DPF, tylko metoda hydrodynamiczna daje gwarancję czystego filtra. Piec indukcyjny poprzez bardzo wysoką temperaturę uszkadza monolit filtra DPF. Ceramika filtra nie jest również odporna na bezpośrednie działanie chemii np. dimmera.

Aby zwiększyć skuteczność czyszczenia stosujemy aktywny czynnik myjący DPF CLEANER EXTRA POWER, który dzięki swojej unikatowej formule rozmiękcza złogi sadzy, popiołu, pyłu oraz innych szkodliwych substancji, łączy się z cząstkami nagarów ułatwiając ich usunięcie. Dzieje się to za sprawą odpowiednio dobranej gęstości i lepkości, które zmniejszają napięcie powierzchniowe cieczy, co korzystnie wpływa na mieszanie się płynu z zanieczyszczeniami.

Proces regeneracji za pomocą urządzenia DPF Master Flash:

  1. Podłączenie filtra do urządzenia
  2.  Uruchomienie testu przepustowości
  3. Odłączenie filtra od aparatury sprzętu
  4. Aplikacja środka chemicznego XTON DPF CLEANER EXTRA POWER
  5. Ponowne podłączenie filtra do maszyny
  6. Rozpoczęcie procesu czyszczenia
  7. Suszenie
  8. Końcowy test przeciwciśnienia
  9. Wydruk parametrów filtra

 

Zalety urządzenia

  1. Certyfikacja ISO oraz CE – urządzenie posiada certyfikat zgodności CE potwierdzający wykonanie maszyny zgodnie z dyrektywami i normami. Jest produkowane zgodnie ze standardem ISO.
  2. FUNKCJONALNOŚĆ – ergonomiczna budowa i intuicyjny interfejs użytkownika sprawiają, że obsługa urządzenia nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
  3. DESIGN – wysoka estetyka wykonania oraz dbałość o szczegóły sprawiają, iż urządzenia XTON wyróżniają się wśród konkurencji.
  4.  EKOLOGICZNE ROZWIĄZANIA – proces regeneracji hydrodynamicznej za pomocą urządzeń DPF Master Flash jest całkowicie bezpieczny dla człowieka i środowiska naturalnego.
  5. ALL IN ONE – urządzenie posiada zintegrowany system suszenia gorącym powietrzem oraz chłodzenia filtra. System pomiarowy przepustowości ora zanieczyszczeń potwierdzony jest wydrukiem parametrów.
  6. EKONOMICZNOŚĆ – Niskie koszty eksploatacyjne – 30 PLN netto za samochód osobowy oraz około 80 PLN netto w przypadku pojazdów ciężarowych.
  7. DO 99% SKUTECZNOŚCI – skuteczne oczyszczanie filtra cząstek stałych z PM10, PM2,5, tlenku ceru, osadu oleju, metali ciężkich całkowicie bezpieczne w eksploatacji.
  8. MOBILNOŚĆ – kontroler Ethernet umożliwia zdalną diagnostykę urządzenia oraz aktualizację oprogramowania. Aplikacja mobilna umożliwia podgląd pracy na urządzeniu mobilnym.
  9. PERSONALIZACJA – możliwość personalizacji wydruku – wykonawca / model pojazdu.
Tagi: Anglia, aplikacja mobilna, badania okresowe, badania okresowe pojazdów, bank, bdo, budowa filtra, cząsteczki, czystego, czyszczenie, diagnostyka pojazdowa, DPF, DPF Master Flash, ekologia, emisja spalin, fap, FAQ, filtr cząstek stałych, halny, HFO, industry 4.0, Internet Rzeczy, k1, katalizator, kickboxing, kontrola, kradzież, Maszyna, mechanik, moc silnika, moment obrotowy, myjka, nagar, obiór odpadów, oczyszczanie spalin, odpady, osprzęt, polisa, pranie dpf, prawo, problem, przemysł 4.0, Regeneracja, Rewolucja przemysłowa, sasza, sct, serwis, serwis samochodowy, silnik, SKP, spaliny, sposób na złodziei, Stacje Kontroli Pojazdów, strefa, strefa czystego transportu, transportu, tuning, turbo, turbosprężarka, ULTRASONIC Master Flash, uszkodzenie, Warszawa, warsztat samochodowy, Wielka Brytania, wspieramy sport, wycięty katalizator, xton, zapchanie, zapchany filtr, złodzieje, zmiany, zwiększenie mocy